به چه ابزاری برای رنگ و مش نیازمندیم؟

به چه ابزاری برای رنگ و مش نیازمندیم؟

در سالن های زیبایی و یا در منزل هنگام رنگ کردن موها به یک سری وسایل اولیه نیازمندیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوبمان برسیم. در زیر به اختصار به وسایل و یا مواد اولیه که برای این کار نیازمندیم اشاره ای خواهیم داشت.

ابزار مورد نیاز رنگ و مش

ابزار برای رنگ مو
ابزار برای رنگ مو

کاسه رنگ مو

برای مخلوط کردن رنگ مو و اکسیدان و یا پودر دکلره احتیاج به یک کاسه داریم تا بتوانیم مواد مورد نظر را درون آن ریخته ودر حین مخلوط کردن بتوانیم غلظت و رنگ آن را با مشاهده بررسی نماییم. معمولا کاسه های مخصوص رنگ مو دارای یک دسته می باشند تا رنگ کار بتواند آن را به آسانی به دست بگیرد و در طول انجام کار از آن استفاده نماید .

بهتر است کاسه رنگ مو مشکی باشد تا رنگ درست شده کاملا مشخص باشد.

فرچه رنگ مو‌

برای  قرار دادن رنگ مو و یا مواد دکلره بر روی مو بهتر است از یک فرچه مخصوص استفاده شود. تا یک مواد به درستی و به طور یکدست  بر روی قسمت های مورد نظر قرار گیرد و دوم اینکه از به هدر رفتن مواد جلوگیری شود. بهتر است از فرچه های که دارای موی نرم و متراکم می باشند و از کیفیت خوبی برخوردار هستند استفاده گردد.

فویل مش

برای انجام مش و هایلایت های مختلف یکی از وسایلی که آرایشگران استفاده می نمایند فویل هست . فویل ها در وزن های مختلف و با عرض های متنوع عرضه می گردند و بسته به قد و حجم موی مشتری توسط آریشگر انتخاب می شود.

ویژگی استفاده از فویل این است که به دلیل گرمای ایجاد شده در حین دکلره زمان روشن کنندگی مو را تسریع می بخشد و مو زود تر به رنگ پایه می رسد.

سویئت مش

در بعضی موارد آرایشگران سویئت مش را جایگزین فویل می نمایند تا با جلوگیری از افزایش دما مانع آسیب رسیدن به مو شوند . سویئن مش که فومی سفید رنگ است به دلیل سبکی وزنی که دارد ایجاد سنگینی بر روی سر نمی کند و در حین انجام کار مشتری دچار گردن درد و سر درد نمی گردد.

دستکش یکبار مصرف

بهتر است آرایشگر از یک دستکش یکبار مصرف مانند نیتریل یا وینیل استفاده نماید تا مانع از برخورد مواد به پوست دست شود و از رنگی شدن دست ها و ناخن های خود جلوگیری نماید.

حتما بخوانید  معرفی انواع سرنگ و تفاوت هر کدام
دستکش یکبار مصرف آرایشگاهی
دستکش یکبار مصرف آرایشگاهی

پیشبند استادکار

این پیشبند پیشبندی است که آرایشگر بر روی لباس خود می پوشد تا از ریختن مواد و کثیف شدن آن جلوگیری نماید

پیشبند یکبارمصرف مشتری

 برای مشتری نیز هم بهتر است از یک پیشبند استفاده شود تا رنگ مو و یا مواد دکلره بر روی لباس آن ریخته نشود.

معمولا از پیشبند های یکبار مصرف برای مشتری استفاده می گردد که جنس آن ها از نایلون می باشد و پس از استفاده دور انداخته می شوند.

گان یا پیشبند آرایشگاهی

 در سالن های زیبایی هنگامی که کار رنگ مو و یا مش و هایلایت در مدت زمان طولانی تری قرار است انجام شود به مشتری یک روپوش آستین دارکه فری سایز می باشد و با یک بند بر روی کمر محکم می شوند می دهند تا در مدت زمانی که در سالن حضور دارد استفاده نماید و در طول این مدت لباس وی کثیف و آلوده نشود. از این روپوش که به آن گان نیز می گویند در مراکز اسپا و ماساژ و یا مراکز لیزر و همچنین مراکز درمانی نیز استفاده می شود. این روپوش از جنس اسپان باند می باشد و باعث حساسیت یا خارش نمی شود و به دلیل عبور اکسیژن و هوا و سبک بودن بسیار استفاده از آن راحت و آسان می باشد. ضمن اینکه به دلیل یکبار مصرف بودن موجب افزایش بهداشت فردی و جلوگیری از انتشار هرگونه بیماری و آلودگی می گردد.

 گان یا پیشبند آرایشگاهی
گان یا پیشبند آرایشگاهی

شامپو و نرم کننده

بعد از پایان کار و اتمام رنگ و مش آرایشگر موی سر را ابتدا با شامپو و سپس در انتها با یک نرم کننده می شوید تا مانع از خشکی و گره خوردن مو شود. در سالن های زیبایی استفاده از شامپو و نرم کننده گالنی بسیار به صرفه تر و راحت می باشد.

حوله یکبار مصرف

پس از شست وشو سر برای آبگیری و خشک کردن مو  باید از یک حوله استفاده نمود . در سالن های زیبایی برای بالا بردن سطح بهداشت و کم کردن هزینه ها استفاده از حوله یکبار مصرف بسیار متدوال و رایج گردیده است. این حوله که در گرماژ ها و ضخامت های مختلف تهیه و عرضه می گردند بسته به حجم قد موی مشتری توسط آرایشگر انتخاب می شود. این حوله به دلیل بالا بردن بهداشت و جلوگیری از انتشار بیماری و قیمت به صرفه ای که دارند در مراکز دیگری همچون ماساژ و اسپا ٬ لیزر و کاشت موو همچنین مراکز درمانی بسیار پر استفاده و رایج می باشند.

حتما بخوانید  روزی چند بار می‌توانیم از نخ دندان و مسواک استفاده کنیم؟

کلاه مش

هنگامی که آرایشگر بخواهد مش و یا هایلایتی بسیار ظریف یا به اصطلاح سوزنی در بیاورد به جای استفاده از فویل یا سویئت مش از کلاه مش استفاده می نمایید که توسط یک قلاب موها همگی به یک اندازه و ظریف از داخل کلاه به بیرون کشیده می شوند و سپس بر روی آن مواد دکلره و رنگ قرار می گیرد.

کلاه مخصوص مش
کلاه مخصوص مش

پنبه

برای اینکه مواد دکلره در هنگام انواع هایلایت و یا مش به قسمت های دیگر نشت نکند وفرم هایلایت به هم نریزد از پنبه در قسمت ابتدای فویل یا سویئت مش استفاده می شود. پنبه باعث می گردد شما در نهایت مش و یا هایلایتی بسیار تمیز داشته باشید .

وازلین

وازلین باعث می شود تا پوست صورت رنگ نگیرد به همین علت قبل از شروع کار دور کادر صورت و گوش ها را کمی وازلین می زنند تا پوست شما درحین انجام کار رنگی و کثیف نشود.

پودر دکلره

برای از بین بردن رنگدانه مو از پودر دکلره استفاده می شود که با ترکیب با اکسیدان مورد نظر نسبت به پایه دلخواه و جنس مو مشتری توسط آرایشگر انتخاب می شود

اکسیدان

اکسیدان برای  رنگ مو
اکسیدان برای رنگ مو

برای رنگ دهی به تار مو و یا حتی از بین بردن رنگ آن احتیاج به اکسیدان داریم ٬ اکسیدان ها معمولا با درجات مختلط و در اندازه های متنوع تهیه و تولید می شوند که در این بین اکسیدان های گالنی از لحاظ اقتصادی و راحتی بهترین گزینه برای سالن های زیبایی می باشند.

رنگ مو

برای رساندن مو به رنگ دلخواه تان باید از یک تا مخلوط چند رنگ و ترکیب آن با اکسیدان استفاده نمایید.حتما به شماره و یا رنگ نوشته شده بر روی تیوپ های رنگ هنگام خرید دقت نمایید.

در پایان این را به یاد داشته باشید که شما می توانید تمام اقلام بالا را به سایت باند پیچی سفارش دهید تا در کمترین زمان وبا بهترین کیفیت و قیمت در اختیارتان قرار گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *