آیا کاندوم باعث حساسیت میشود؟

آیا کاندوم باعث حساسیت میشود؟

خرید کاندوم برای پیشگیری از انواع بیماری‌های مقاربتی و بارداری اهمیت زیادی دارد. اگر چه روش‌های پیشگیری مختلفی برای بارداری و بیماری‌ها وجود دارد، اما هیچ کدام به‌اندازه کاندوم ارزان، در دسترس و بدون عارضه نیستند. با این حال، برخی از کاندوم‌ها می‌توانند در بعضی از افراد باعث حساسیت شوند.

موارد گزارش شده درباره حساسیت کاندوم نسبتاً کم است. با این وجود، برخی از افراد مواردی از حساسیت به کاندوم را گزارش کرده‌‌اند. کاندوم‌ها می‌توانند از مواد مختلف همچون لاتکس، پلی‌اورتان و… تولید شوند. لاتکس می‌تواند در برخی از افراد باعث حساسیت شود. در حالت کلی، زنان بیشتر از مردان علائم آلرژی به کاندوم لاتکس را تجربه می‌کنند. چرا که لاتکس کاندوم می‎تواند به‌آسانی وارد غشاهای مخاطی واژن شود و واکنش شدیدتری به همراه داشته باشد.

بهترین نوع کاندوم
آیا کاندوم باعث حساسیت میشود؟

بهترین نوع کاندوم کدام است؟

با پیشرفت روزافزون علم و فناوری، خرید کاندوم به یکی از ضروریات زندگی جنسی شما تبدیل شده است. کاندوم‌ها با نوآوری‌ها و مفاهیم جدید متنوع‌تر می‌شوند، اما این موضوع ممکن است باعث سردرگمی زوج‌ها شود که «کدام نوع کاندوم بهتر است؟». اکنون پاسخ به این سوال، به نیاز خاص شما بستگی دارد. خرید کاندوم می‌تواند در مدل‌های مختلف انجام شود. با این حال، هر کدام از کاندوم‌ها می‌توانند در میزان اثرگذاری و عملکرد متفاوت باشند. افراد مختلف نیز در مورد سایر عملکردهای کاندوم به غیر از پیشگیری از بارداری نظرات متفاوتی دارند.

برخی از جوانان خرید کاندوم را با هدف لذت و تحریک بیشتر انجام می‌دهند. بعضی دیگر به دنبال رابطه طبیعی‌تر هستند و تمایل دارند از کاندوم‌های بسیار نازک و نامحسوس استفاده کنند. در هر صورت نیازهای افراد تعیین‌کننده بهترین نوع کاندوم خواهد بود. در کل کاندوم‌هایی که باعث حساسیت نمی‌شوند(کاندوم‌های غیر لاتکس و غیر پلاستیکی)، کاندوم‌هایی که محافظت بالایی در برابر بیماری‌ها و بارداری دارند، کاندوم‌های استاندارد و… می‌توانند بهترین نوع کاندوم باشند.

انواع کاندوم

خرید کاندوم می‌تواند در برندهای مختلف همچون کدکس، دورکس و… انجام شود. هر کدام از کاندوم‌ها از نظر شکل، جنس، اندازه، نوع عملکرد و شرکت تولیدی با هم متفاوت هستند. با این وجود خرید کاندوم در برخی از برندها بسیار پیشنهاد می‎شود. برای اینکه بتوانید کاندوم متناسب با نیازهای خود خریداری کنید، بهتر است انواع کاندوم را بشناسید.

حتما بخوانید  به چه ابزاری برای رنگ و مش نیازمندیم؟

هر کاندوم مزایا و معایبی دارد، بنابراین بهترین گزینه برای شما بستگی به تمایلات و خواسته‌های شما و شریک جنسی‌تان دارد.

آیا کاندوم باعث حساسیت میشود؟
کاندوم کدکس

1. خرید کاندوم لاتکس

خرید کاندوم لاتکس به‌عنوان رایج‌ترین کاندوم لاستیکی و البته یک انتخاب قابل اعتماد برای جلوگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی مورد توجه است، به این دلیل که لاتکس یک ماده غیر متخلخل است و تولید آسان و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. هنگامی که از کاندوم لاتکس استفاده می‌کنید، از محصولاتی مانند لوسیون، روغن ماساژ، روغن بچه، وازلین و روغن‌های مشتق نفتی استفاده نکنید، چرا که آن‌ها می‌توانند لاتکس را تجزیه کرده و تاثیر کاندوم را کمتر کنند. از این رو بهتر است زمانی که از کاندوم لاتکس استفاده می‌کنید، از یک روغن بر پایه آب یا سیلیکون استفاده کنید.

2. کاندوم‌های غیر لاتکس

اگر به لاتکس آلرژی دارید، بهتر است خرید کاندوم را در مدل‌های دیگر تجربه کنید. این کاندوم‌ها شامل پلی‌اورتان، ‌پلی‌ایزوپرن و پوست بره می‌شوند.

کاندوم‌های پلی‌اورتان و پلی‌ایزوپرن از مواد مصنوعی ساخته شده‌اند و از بارداری و بیماری‌های مقاربتی محافظت می‌کنند. این کاندوم‌های مصنوعی همچنین می‌توانند با روان‌کننده‌های پایه روغن و آب به‌درستی عمل کنند.

کاندوم‌های پوست بره را می‌توان با هر دو نوع روان‌کننده نیز استفاده کرد. آن‌ها برای پیشگیری از بارداری موثر عمل می‌کنند، اما برای محافظت در برابر بیماری‌های مقاربتی یا HIV توصیه نمی‌شوند.

3. کاندوم داخلی

بر خلاف کاندوم‌های خارجی، کاندوم‌های داخلی – که گاهی کاندوم زنانه نامیده می‌شوند – در داخل واژن قرار می‌گیرند. از آنجایی که قرار دادن آن‌ها دشوارتر است، کاندوم‌های داخلی در عمل تنها 79 درصد موثر هستند. برای جلوگیری از بارداری، آن‌ها را با روش دیگری از پیشگیری مانند قرص ضد بارداری، IUD  (دستگاه داخل رحمی) و پچ ترکیب کنید. ضمن اینکه هیچ‌گاه آن‌ها را با کاندوم خارجی استفاده نکنید، زیرا این موضوع خطر پارگی را برای هر دو کاندوم افزایش می‌دهد.

4. کاندوم پوست بره

کاندوم‌های پوست بره از پوشش روده حیوانات ساخته می‌شوند. در حالی که ممکن است این ماده در طول رابطه جنسی طبیعی‌تر احساس شود یا حساسیت را افزایش دهد، اما متخلخل‌تر نیز هست. سوراخ‌های پوست بره به اندازه‌ای بزرگ هستند که عامل برخی از بیماری‌های مقاربتی مانند HIV یا تبخال می‌توانند مستقیماً از آن عبور کنند. بنابراین، آن‌ها در برابر بیماری‌های مقاربتی ایمن نیستند و در پیشگیری از بارداری کمتر موثر عمل می‌کنند.

5. کاندوم طعم‌دار

خرید کاندوم طعم‌دار در سال‌های اخیر رواج زیادی داشته است. کاندوم‌های طعم‌دار یک راه آسان برای اضافه کردن کمی تازگی به اتاق خواب هستند، به‌خصوص اگر شما یا شریک زندگی‌تان طعم لاتکس را در طول رابطه جنسی دهانی دوست ندارید. بعلاوه، آن‌ها اساساً مانند کاندوم‌های لاتکس خوب هستند. با این حال طعم خوبی نیز دارند. این کاندوم‌ها برای رابطه جنسی واژینال نیز بی‌خطر هستند، اما اگر متوجه تحریک و واکنش واژن نسبت به آن‌ها شدید، بهتر است دفعه بعد نوع دیگری از کاندوم‌ها را استفاده کنید.

حتما بخوانید  معرفی ابزار های جراحی

6. کاندوم‌های شبرنگ

خرید کاندوم شبرنگ می‎تواند جذابیت زیادی برای زوج‌ها داشته باشد. این کاندوم‌ها سه لایه هستند و دو لایه اول آن از جنس لاتکس ساخته شده است. بین دو لایه اول این کاندوم‌ها، رنگ بی‌خطر محبوس شده که در تاریکی می‌درخشد.

7. خرید کاندوم دنده‌ای  (خاردار)

خرید کاندوم دنده‌ای با توجه به طراحی منحصربه‎فردی که دارد، می‌تواند باعث افزایش لذت شود. غلاف این نوع کاندوم‌ها آجدار است، به این معنی که آن‌ها دارای بافت اضافی در خارج هستند. قرار دادن این دنده‌ها برای افزایش تحریک طراحی شده است و بسته به محل قرارگیری آن‌ها، ممکن است برای هر یک از طرفین لذت‌بخش باشد. با این حال، اگر اندام تناسلی شما حساس است، ممکن است این کاندوم‌ها برای شما مناسب نباشند. البته در این حالت استفاده از روغن نیز می‌تواند مناسب باشد.

8. کاندوم اسپرم‌کش

برخی از کاندوم‌ها دارای اسپرم‌کش هستند. اسپرم‌کش یک ماده شیمیایی است که اسپرم را بی‌حرکت می‌کند و از بین می‌برد. این ماده به تنهایی 79 درصد در پیشگیری از بارداری موثر است و به اشکال مختلفی از جمله فوم و ژل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میزان اثرگذاری کاندوم چقدر است؟

با توجه به اینکه خرید کاندوم در بیشتر موارد برای جلوگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی انجام شود، بنابراین میزان اثرگذاری آن نیز اهمیت زیادی دارد. اغلب کاندوم‌ها تاثیرگذاری قابل توجهی در ممانعت از بارداری و بیماری‌ها دارند. با این وجود، تنها کاندوم‌های استاندارد و مورد تایید FDA می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای خرید باشند، ضمن اینکه در هنگام مصرف کاندوم، بهتر است تاریخ انقضاء آن چک شود. چرا که کاندوم تاریخ گذشته احتمال دارد در حین رابطه پاره شده و باعث بارداری ناخواسته شود.

به طور کلی کاندوم‌ها بسته به نوع و کیفیتی که دارند، می‌توانند به میزان 95 تا 98 درصد تاثیرگذار باشند و از بیماری‌های مقاربتی همچون ایدز و بارداری جلوگیری کنند. کاندوم‌های مردانه معمولاً 98 و کاندوم‌های زنانه معمولاً 95 درصد موثر عمل می‌کنند، به‌شرطی که به‌درستی جای‌گذاری شوند.

کدکس
کاندوم کدکس

جمع‌بندی

خرید کاندوم بهتر است متناسب با تمایلات زوج‌های عزیز انجام شود. این کاندوم‌ها می‌توانند در نوع پلاستیکی، لاتکس، طعم‌دار، گیاهی، خاردار و… باشند. افرادی که به لاتکس حساسیت دارند، بهتر است مدل‌های دیگر را برای خرید انتخاب کنند. خرید کاندوم کدکس نیز با توجه به کیفیت و تنوعی که دارد، می‌تواند به‌عنوان یک کاندوم استاندارد و ایده‌آل مورد توجه باشد.

2 دیدگاه برای “آیا کاندوم باعث حساسیت میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *