بهترین روش اصلاح موهای زائد بدن

بهترین روش اصلاح موهای زائد بدن

آشنایی با بهترین راه‌ها برای از بین بردن موهای زائد بدن، به شما کمک می‌کند بهداشت شخصی خود را رعایت کنید و پوستتان بیشتر در معرض آب و صابون قرار گیرد و سالم‌تر باشد. برای این منظور می‌توانید از روش‌‌های مختلف با توجه به مزایا و معایب خاصی که دارند، استفاده کنید.

اما از نظر اکثر افراد، بهترین روش اصلاح استفاده از تیغ برای زدن موهای سطحی پوست است. چون سریع و مقرون‌به‌صرفه است و در خانه نیز به‌راحتی انجام می‌شود. گرچه توصیه می‌کنیم برای نتیجه‌گیری بهتر از تیغ تیز استفاده کنید، اصلاح در جهت رشد مو باشد و پوست را بعد از اصلاح مرطوب کنید تا جلوی تحریک آن را بگیرید.

 بااین‌حال، اصلاح به این طریق باید دائما تکرار شود، زیرا فقط موها را به‌طور موقت از بین می‌برد. بنابراین ما در این مقاله روش‌های دیگر مانند ‌اپلاسیون، استفاده از کرم‌های موبر و لیزر موهای زائد را بررسی می‌کنیم، همراهمان بمانید.

انواع روش‌های از بین بردن موهای زائد

انواع روش‌های از بین بردن موهای زائد
انواع روش‌های از بین بردن موهای زائد

رفع موهای زائد موضوعی بسیار مهم است که به روش‌های خانگی و طبیعی زیر می‌توانید به این هدف برسید:

  • ماسک پاپایا و آلوئه‌ورا: پاپایا به تجزیه فولیکول‌های مو کمک کرده و رشد مو را متوقف می‌کند. مخلوطی از پاپایای خام، زردچوبه، ژل آلوئه‌ورا، آرد غنی‌شده و روغن خردل تهیه کنید. این خمیر را در جهت مخالف رشد مو روی آن بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب بشویید.
  • ماسک عسل، شکر و لیمو: مخلوطی از شکر، لیمو و عسل تهیه کنید و آن را حرارت دهید. نشاسته ذرت را روی پوست پخش کنید و سپس مخلوط را روی ناحیه موردنظر بمالید. آن ناحیه را با پد اصلاح بپوشانید و به‌سرعت در خلاف جهت مو بکشید.
  • ماسک فلفل سفید و کافور: فلفل سفید، کافور و روغن بادام را مخلوط کنید. این خمیر را روی پوست خود بمالید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس پوستتان را با آب بشویید.
  • ماسک زاج سفید و گلاب: پودر زاج سفید را با گلاب ترکیب کرده و چند قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید. این خمیر را روی موهای زائد شکم خود بمالید و 20 دقیقه صبر کنید. سپس دوباره تکرار کنید و بعد از خشک شدن، با آب سرد بشویید.

به یاد داشته باشید که نتیجه بهترین روش اصلاح ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. انتخاب روشی که با پوست شما مناسب‌تر است، بستگی به نوع پوست، حساسیت و سلیقه شما دارد. همچنین بهتر است قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.

1. لیزر موهای زائد

اگر از اصلاح موهای زائد بدن خود با ژیلت یا ‌اپلاسیون راضی نیستید، استفاده از لیزر را توصیه می‌کنیم. فرایند لیزر موهای زائد بدن، بهترین روش اصلاح برای بانوان و همچنین آقایان است و در آن از نور لیزر با شدتی متناسب استفاده می‌کنند.

در این روش، نور لیزر را به فولیکول‌های مو می‌تابانند تا رنگدانه‌های فولیکول‌ها نور را جذب ‌کنند. این عمل موها را از بین می‌برد. افزایش دما در ریشه مو همان چیزی است که فولیکول‌ها را تخریب می‌کند. پس از تخریب فولیکول بر اثر تابش لیزر، رشد مو متوقف می‌شود و بعد از حدود ۱ تا ۲ هفته، موها می‌ریزند. حتما دقت داشته باشید که هنگام انجام این روش عینک لیزر بپوشید.

حتما بخوانید  آشنایی با زگیل تناسلی وچطور تشخصیش بدیم
 لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

از فواید لیزر موهای زائد بدن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت، ساق پا، چانه، پشت، بازو، زیر بغل و خط بیکینی نتیجه‌بخش و عملی است.
  • پس از طی کردن دوره و جلسات منظم، رشد موها تقریبا 80درصد کاهش می‌یابد.

عوارض لیزر موهای زائد نیز به شرح زیر است:

  • استفاده از لیزر ممکن است باعث تحریک پوست، قرمزی و درد موقت شود. اما این عوارض معمولا موقتی و بی‌اهمیت هستند.
  • نوع دستگاهی که لیزر موها با آن انجام می‌شود، مهم است. دستگاه‌های مختلف با توان و طول موج متفاوتی عمل می‌کنند.

2. ‌اپلاسیون

‌اپلاسیون یک روش نیمه‌دائمی برای از بین بردن موهای زائد است. در این روش، موها از ریشه کنده می‌شوند. موم، بند انداختن، الکترولیز و لیزر از انواع روش‌های ‌اپلاسیون هستند.

  • ‌اپلاسیون با موم: از موم به‌صورت گرم یا سرد استفاده می‌شود. پس از ‌آن، تقریبا تا یک ماه پوست صاف می‌ماند و موها به‌صورت نرم و پراکنده رشد می‌کنند. برای انجام این کار بهتر است به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید. البته می‌توانید این عمل را در خانه نیز انجام دهید. برتری این روش نسبت به لیزر، هزینه کمتر آن است.
  • ‌اپلاسیون با بند: این روش معمولا برای برداشتن موهای صورت انجام می‌شود. در این روش آرایشگر با استفاده از یک نخ استریل‌شده مخصوص اصلاح، موهای صورت را از ریشه در می‌آورد.

3. اپلیدی

اپیلاتور یک دستگاه برقی است که موها را از ریشه خارج می‌کند. با استفاده از اپیلاتور، می‌توانید موهای زائد بدن را به‌آسانی و با کمترین زحمت اصلاح کنید. این دستگاه‌ها دارای موچین‌های ریزی هستند که موها را از فولیکول جدا می‌کنند. بعضی از مزایا و معایب اپیلاتور عبارتند از:

  • اصلاح موهای زائد از ریشه، باعث کاهش رشد آن‌ها می‌شود.
  • پوست را نرم و لطیف می‌کند.
  • امکان استفاده از اپیلاتور در مناطق مختلف بدن وجود دارد.
  • برای استفاده از این دستگاه به تخصص خاصی نیازی ندارید.
  • ممکن است در ابتدا استفاده از این دستگاه کمی دردناک باشد، اما به مرور زمان درد آن کمتر می‌شود.
  • برای حفظ نتیجه، باید به استفاده از اپیلاتور ادامه دهید.
  • برخی افراد ممکن است نسبت به این روش حساسیت پوستی داشته باشند.

برای خرید اپیلاتور، می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین یا حضوری معتبر مراجعه کنید. برندهای معروف دستگاه‌های با کیفیتی تولید کرده‌اند که شما می‌توانید با توجه به بودجه خود و مشورت با فردی باتجربه نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید.

4. الکترولیز موهای زائد

الکترولیز موهای زائد یک روش درمانی زیبایی مورد تایید سازمان غذا و دارو است که از انرژی گرمایی یا شیمیایی برای تخریب ایمن و دائمی فولیکول مو استفاده می‌کند. در این روش، یک جریان کوتاه از طریق پروب‌های سوزنی بسیار ریز به فولیکول مو فرستاده می‌شود تا آن را تخریب کند و از بین ببرد.

از الکترولیز موهای زائد در هر قسمت از بدن می‌توان استفاده کرد، از جمله ابروها، چانه، بالای لب، خط بیکینی، زیر بغل و باسن. این روش نسبت به سایر روش‌های حذف مو، نتایج دائمی دارد و می‌تواند روی پوست‌های تیره، افراد بور، مو قرمز یا خاکستری نیز کاربرد داشته باشد.

بااین‌حال برای رسیدن به نتایج مطلوب، ممکن است بیش از ده جلسه درمانی لازم باشد. برای اطمینان از اثربخشی و ایمنی این روش، بهتر است آن را یک متخصص پوست یا الکترولوژیست دارای مجوز انجام دهد.

حتما بخوانید  دلایل ناتوانی جنسی در آقایان و درمان آن

سریع‌ترین روش از بین بردن موهای زائد

سریع‌ترین روش از بین بردن موهای زائد
سریع‌ترین روش از بین بردن موهای زائد

در بالا چند گزینه را به‌عنوان بهترین روش اصلاح را توضیح دادیم. اما اگر تاکید به استفاده از تیغ یا ژیلت برای اصلاح سریع و موثر موهای زائد خود دارید و می‌خواهید به پوستتان آسیب نرسد، به نکات زیر دقت کنید.

  • مرحله آماده سازی: صورت خود را ابتدا با آب گرم بشویید، چون موها را نرم کرده و منافذ را باز می‌کند. استفاده از صابون قبل از اصلاح یا حوله گرم مرطوب را فراموش نکنید. حوله را برای چند دقیقه روی صورت خود بگذارید تا موها نرم شده و پوست برای اصلاح آماده شود. از کرم یا ژل اصلاح مناسب استفاده کنید. از مالیدن محصولات مخصوص اصلاح روی پوست خشک خودداری کنید. از یک کرم یا ژل اصلاح با کیفیت خوب برای راحتی و محافظت از پوست خود در برابر تحریک و بریدگی با تیغ استفاده کنید.
  • کرم اصلاح مناسب را انتخاب کنید: کرم اصلاح کرمی (نه کفی) مناسب با نوع پوستتان را انتخاب کنید. بافت‌های کرم باعث روان‌‌تر حرکت کردن تیغ روی پوست و مرطوب کردن موهای صورت می‌شوند و امکان اصلاح نرم‌تر را فراهم می‌کنند.
  • اصلاح را از جهت رویش مو آغاز کنید: هنگام اصلاح جهت رویش موها را دنبال کنید، چون به جلوگیری از بریدگی با تیغ و رشد موهای زیر پوستی کمک می‌کند. پس از اصلاح، پوست خود را کاملا بشویید و خشک کنید. از مالیدن پوست خودداری کنید، زیرا ممکن است آن را بیشتر تحریک کنید.

اگر می‌خواهید از بهترین روش اصلاح صورت یعنی استفاده از ژیلت نتیجه مناسب را بگیرید، به زاویه صحیح نگه داشتن آن دقت کنید.

سوالات متداول

لیزر فول بادی چیست و چقدر زمان می‌برد؟

لیزر فول بادی به‌معنای انجام لیزر در تمام نواحی بدن است. زمان مورد نیاز برای انجام این روش به اپراتور و نوع دستگاه ربط دارد.

اپلاسیون با چه موادی انجام می‌شود؟

نوع مواد مورد استفاده از اپلاسیون بر اساس روش انتخابی متفاوت است. موم، وکس و شمع از رایج‌ترین مواد هستند.

آیا اصلاح کردن صورت با ژیلت موهای زائد را بیشتر می‌کند؟

خیر، این تصور غلط است. در این روش موها از ریشه کنده نمی‌شوند، برای همین هنگام رشد، ریشه موی قبلی با موی جدید رشد می‌کند و تصور می‌شود که موها ضخیم‌تر شده‌اند. توجه داشته باشید که افزایش موهای زائد و ضخیم‌تر شدن آن‌ها به عوامل هورمونی وابسته است.

بهترین روش اصلاح برای از بین بردن موهای زائد چیست؟

می‌توانید از روش الکترولیز موهای زائد برای حذف دائم آن‌ها استفاده کنید، گرچه هزینه آن ممکن است زیاد باشد.

سخن نهایی

یکی از روش‌هایی که توسط آن می‌توانید بهداشت شخصی خود را رعایت کنید و حتی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، اصلاح موهای زائد بدن است. روش‌هایی مختلفی تحت عنوان بهترین روش اصلاح موهای زائد جا افتاده‌اند که ما در این مقاله چند مورد از آن‌ها را با مزایا و معایبی که دارند، توضیح دادیم. شما می‌توانید از بین آن‌ها بر اساس ترجیحات شخصی خود و بودجه‌تان انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *