آیا رابط جنسی در دوران پریود مناسب است یا باعث بیماری می‌شود؟

آیا روابط جنسی در دوران پریود مناسب است یا باعث بیماری می‌شود؟

زنان در دوران باروری خود، ماهی یک‌بار چرخه پریود را تجربه می‌کنند. این دوره بین ۳ تا ۱۰ روز طول می‌کشد. داشتن روابط جنسی در این دوران مانند یک تابو برای بسیاری از زنان است. تا چند سال قبل، طبق یک قرارداد نانوشته، بسیاری از زنان از رابطه جنسی در دوران پریود پرهیز می‌کردند.

شایعات زیادی در مورد کثیفی خون پریود، مشکلات عفونت برای زنان و مردان و بیشتر شدن حساسیت بدن در این دوران، به‌علاوه عدم تمایل بعضی از مردان به داشتن رابطه در زمان پریود، همه باعث شده بودند که یک ابر سیاه در اطراف این داستان وجود داشته باشد.

 اما چند سالی است که پزشکان زنان و متخصصان روابط جنسی، اعلام کرده‌اند که داشتن رابطه جنسی در دوران پریود مشکل خاصی ندارد. اما مانند دیگر زمان‌ها باید رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری انجام شود. در این مطلب در این مورد بیشتر خواهیم گفت.

رابطه جنسی در دوران پریود، آری یا خیر؟

انتخاب این موضوع کاملا شخصی است. جدا از بحث‌های مذهبی یا بهداشتی، بسیاری از افراد هیچ تمایلی به داشتن رابطه در این زمان ندارند. به لحاظ مذهبی، دین اسلام رابطه جنسی در دوران پریود را حرام اعلام کرده است. اما در علم پزشکی و به‌خصوص پزشکی مدرن،‌ هیچ منعی برای رابطه جنسی در دوران پریود وجود ندارد. البته که پزشکان توصیه می‌کنند در این زمان بهتر است از کاندوم استفاده شود تا مشکلات عفونتی پیش نیاید. اما این موضوع به آن معنی نیست که رابطه جنسی در این دوران خالی از ضرر است.

رابطه جنسی در دوران پریود، آری یا خیر؟
رابطه جنسی در دوران پریود، آری یا خیر؟

مضرات رابطه جنسی در دوران پریود

واقعیت این است که رابطه جنسی بدون محافظ می‌تواند باعث بروز چالش‌های خاصی برای طرفین شود. از بارداری ناخواسته تا بیماری‌های مقاربتی و عفونت‌های مختلف، هر کدام می‌توانند در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی پیش بیایند.

۱ـ عفونت و بیماری‌های مقاربتی

عفونت یکی از مشکلاتی است که در هنگام رابطه جنسی در دوران پریود ممکن است ایجاد شود. این موضوع به دلیل وجود خون در دستگاه تناسلی زن است که می‌تواند عفونت را راحت‌تر منتقل کند. این به معنای آلوده بودن خون قاعدگی نیست. بلکه منظور انتقال راحت‌تر است. این عفونت‌ها و به‌خصوص بیماری‌هایی مانند HIV، هپاتیت، تبخال تناسلی و دیگر بیماری‌های شایع مقاربتی، در زمانی به جز پریود هم امکان انتقال دارند.

حتما بخوانید  روزی چند بار می‌توانیم از نخ دندان و مسواک استفاده کنیم؟

به‌ همین دلیل پزشکان توصیه زیادی به استفاده از کاندوم در هنگام رابطه جنسی دارند. پس در صورتی که تمایل به برقراری رابطه در هنگام رابطه جنسی وجود داشته باشد، باید حتما از کاندوم استفاده شود.

۲- افزایش خون قاعدگی

یکی دیگر از مشکلاتی که در هنگام رابطه جنسی در دوران پریود احتمال بروز آن وجود دارد، بیشتر شدن مقدار خون قاعدگی است. این موضوع به دلیل ایجاد فشار در رحم زن است.

۳- احتمال بارداری ناخواسته

بسیاری از افراد بر این باورند که در دوران پریود احتمال بارداری وجود ندارد. اما این تصور درست نیست. احتمال بارداری در این زمان هم وجود دارد و در صورتی که از کاندوم استفاده نشود، فرد در معرض بارداری ناخواسته قرار خواهد گرفت.

۴- جاری شدن خون در هنگام رابطه

یکی از مواردی که احتمال بروز آن بسیار زیاد است، جاری شدن خون در هنگام رابطه جنسی است که ممکن است هم برای خانم‌ها و هم آقایان خیلی خوشایند نباشد. برای خانم‌ها احساس اضطراب و برای آقایان احساس کلافگی از این اتفاق، می‌تواند کیفیت رابطه جنسی را پایین بیاورد.

کاندوم
کاندوم کدکس

مزایای رابطه جنسی در دوران پریود

داشتن رابطه جنسی در دوران پریود برای خانم‌ها مزایای خاصی دارد.

۱-افزایش میل جنسی

به دلیل نوسانات هورمونی در خانم‌ها،‌ در دوران قاعدگی، میزان میل جنسی بسیار بیشتر می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که بسیاری از خانم‌ها به داشتن رابطه در این دوران تمایل داشته باشند.

۲- کم شدن دردهای پریود

یکی از مشکلات خانم‌ها در دوران پریود، دردهای عضلانی است. با وجود ارگاسم، این دردها بسیار کم می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که رابطه جنسی در دوران پریود، باعث کم شدن دردهای کمر، شکم و سردرد می‌شود.

۳- بهبود شرایط روحی

در دوران پریود، به دلایل تغییرات هورمونی، خانم‌ها شرایط روحی خیلی خوبی ندارند. کلافگی، عصبانیت و افسردگی از مواردی است که از پیش از قاعدگی آغاز شده و در این دوران هم ادامه پیدا می‌کند. اما با داشتن رابطه جنسی در دوران پریود، با ارگاسم و آزاد شدن اندورفین، احساس خوشحالی و آرامش در زنان ایجاد شده و حال بهتری خواهند داشت.

حتما بخوانید  بررسی انواع ماسک

نکات مهم در مورد رابطه جنسی در دوران پریود

با توجه به مواردی که گفته شد، می‌توان گفت که کیفیت رابطه جنسی در دوران پریود یک مساله بسیار شخصی است که از فرد به فرد کاملا متفاوت خواهد بود. در این دوران باید به موارد خاصی توجه کرد:

  • مهم‌ترین نکته این است که همه خانم‌ها و همه آقایان به داشتن رابطه در این دوران علاقه ندارند و رابطه باید با رضایت طرفین انجام شود.
  • استفاده از کاندوم در هنگام رابطه جنسی در دوران پریود بسیار ضروری است. با خرید کاندوم کدکس می توانید یک رابطه امن و راحت را در این زمان تجربه کنید.
  • به دلیل امکان جاری شدن خون در هنگام رابطه، بهتر است حتما یک پارچه روی تخت داشته باشید تا نگرانی از بابت خونریزی و کثیف شدن تخت نباشد. این موضوع به حفظ آرامش طرفین کمک خواهد کرد.
  • فراموش نکنید که امکان بارداری در این دوران زیاد است. پس حتما از وسایل پیشگیری معمول  در این دوران استفاده کنید.
  • اگر در این دوران از تامپون استفاده می‌کنید، حتما قبل از رابطه آن‌را خارج کنید تا بر اثر فشار به داخل بدن هدایت نشود.
نکات مهم در مورد رابطه جنسی در دوران پریود
نکات مهم در مورد رابطه جنسی در دوران پریود

جمع‌بندی

آنچه مسلم است، رابطه جنسی یک فرآیند خاص است که با رعایت موارد مختلف می‌تواند تبدیل به یک تجربه بسیار خوب یا بد شود. پس بهتر است در مورد هر موضوعی با شریک جنسی خود صحبت کرده و با رعایت تمامی شرایط، از داشتن یک رابطه خوب لذت ببرید. فراموش نکنید که مهم‌ترین موضوع در داشتن رابطه جنسی در هنگام پریود بعد از توافق و رضایت طرفین، استفاده از کاندوم است. مراقب باشید که در این هنگام از کاندوم‌های ساده استفاده کنید چون بدن زن در این زمان حساسیت زیادی دارد. با خرید کاندوم کدکس ساده می‌توانید لذت رابطه جنسی در دوران پریود را بدون هیچ نگرانی از بابت انتقال عفونت یا بارداری ناخواسته داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *